Paardentram 8853

  • Bouwjaar: 1912
  • Constructeur: Ateliers de Construction J. Droeshout en C. Windels te Mechelen
  • Reeks: A 8831-A 8866
  • Beremming: Handrem
  • Zitplaatsen: 32

Stoomlocomotief: type HL 303

  • Bouwjaar: 1888
  • Constructeur: La Métallurgique, société anonyme de construction : Ateliers de Tubize
  • Reeks: type 7
  • Motoren: Stoomtractie
  • Beremming: Handrem
  • Gewicht leeg: 24 ton

Aanhangrijtuig 50

  • Bouwjaar: 1900
  • Constructeur: Ateliers Métallurgiques te Nivelles
  • Reeks: 50-54
  • Beremming: Handrem
  • Gewicht leeg: 4,3 ton
  • Zitplaatsen: Oorspronkelijk 8, later uitgebreid met 6 in het bagagecompartiment

Bijwagen A11501

  • Bouwjaar: 1908
  • Constructeur: SA Usines et Fonderies de Baume et Marpent, Haine-Saint-Pierre
  • Reeks: A 11500-A11513
  • Beremming: Handrem
  • Gewicht leeg: 4,74 ton
  • Zitplaatsen: 16 (2de klasse) + 6 (1ste klasse)

Goederenwagon A15858

  • Bouwjaar: 1914
  • Constructeur: Ateliers de la Senne
  • Reeks: A 15839- A 15878
  • Beremming: Handrem
  • Gewicht leeg: 3,75 ton

Open zomertram 216

  • Bouwjaar: 1908
  • Constructeur: Atéliers Métallurgiques te Nivelles
    ACEC (elektrische uitrusting)
  • Reeks: 201-219 (later: 216-234)
  • Motoren: ACEC T10
  • Beremming: Handrem
  • Gewicht leeg: 6,3 ton
  • Zitplaatsen: 19

Pipe ladderwagen

  • Bouwjaar:1920-1922
  • Constructeur: Pipe (onderstel en cabine) / Plas & fils (torenopbouw)
  • Reeks: Uniek exemplaar
  • Motoren: Chrysler 251 – 6 cylinder- 118 pk
  • Gewicht leeg: 4,8 ton

Motorwagen 9888

  • Bouwjaar: 1932
  • Constructeur: Ateliers Anglo-Franco-Belge in La Croyère (La Louvière)
  • Reeks: 9880-9889
  • Motoren: 2 x MTV 525 (82 pk)
  • Beremming: Pieper elektro-hydro-pneumatisch

Drieasser 378 en 339

  • Bouwjaar: 1929 en 1930
  • Constructeur: ETG/TEG (Elektrische Tramwegen van Gent / Tramways Electriques de Gand) – werkhuizen Ateliers Métallurgiques te Nivelles (chassis en koetswerk platformen)
  • Reeks: Diverse reeksen
  • Motoren: 2x ACEC TVI a
  • Beremming: Rheostatisch – handrem type Ackley (geen railrem), later railrem.
  • Gewicht leeg: 10,5 en 11 ton
  • Zitplaatsen: 22

Autorail AR86

  • Bouwjaar: 1934
  • Constructeur: NMVB-Kuregem
  • Reeks: 80-98
  • Motoren: Benzinemotor, later diesel GM 6-71
  • Beremming: Elektromagnetische pieperrem + handrem
  • Gewicht leeg: 11,4 ton
  • Zitplaatsen: 24

Tram 9985

  • Bouwjaar: 1931
  • Constructeur: SA Usines de Braine-Le-Comte
  • Reeks: 9979-9985
  • Motoren: 4x ACEC MTV 215/2
  • Beremming: Pieperrem (aan de kust: Westinghouse luchtrem), rheostatische rem, handrem
  • Zitplaatsen: 30

Drieasser 328

  • Bouwjaar 1929
  • Constructeur ETG/TEG (Elektrische Tramwegen van Gent / Tramways Electriques de Gand) – werkhuizen Ateliers Métallurgiques te Nivelles (chassis en koetswerk platformen)
  • Reeks 316-330
  • Motoren 2x ACEC T.VI a
  • Beremming Rheostatisch type Sécheron- handremsysteem Ackley - railrem
  • Gewicht leeg 11 ton
  • Zitplaatsen 22

Bijwagen 55

  • Bouwjaar: 1912
  • Constructeur: Ateliers Métallurgiques te Nivelles / ACEC (verlichting)
  • Reeks: Reeks 55-64
  • Beremming: Handrem en elektrische Sécheron-rem
  • Gewicht leeg: 5,7 ton
  • Zitplaatsen: 18

Bijwagen 70

  • Bouwjaar: 1912
  • Constructeur: Atéliers Métallurgiques te Nivelles
    ACEC (elektrische uitrusting)
  • Reeks: 65-72
  • Beremming: Handrem en elektrische Sécheron-rem
  • Gewicht leeg: 7,24 ton
  • Zitplaatsen: 18

S-motorwagen 9093

  • Bouwjaar: 1957
  • Constructeur: NMVB-werkhuizen te Kuregem
  • Reeks: Type S
  • Motoren: 4 x ACEC MTV 215/2 (62 pk) (twee motoren per draaistel)
  • Beremming: Pieperrem (vanaf 1960: Westinghouse luchtrem), rheostatische rem (als noodrem), handrem
  • Gewicht leeg: 19,5 ton
  • Zitplaatsen: 33

Bijwagen 19537

  • Bouwjaar: 1952
  • Constructeur: NMVB- werkhuizen Destelbergen
  • Reeks: 19533-19538
  • Beremming:
  • Gewicht leeg: 11,3 ton
  • Zitplaatsen: 40

PCC-trams 6208, 01, 25 en 6215

  • Bouwjaar: 1971-1974
  • Constructeur: La Brugeoise et Nivelles (BN / later Bombardier Transportation), Brugge + ACEC (Ateliers de Constructions Electriques de Charleroi), thans onderdeel van Alstom
  • Modernisatie: 1999-2003 door Adtranz / MGB
  • Reeks: 01-54 (De Lijn: 6201-6254)
  • Motoren: 4 motoren van 40,5 kW
  • Beremming: Elektrische remming, trommelremmen en railremmen
  • Gewicht leeg: 19 ton
  • Zitplaatsen: 28 (+ 2 klapstoelen voor PCC2)

Hermelijn

  • Bouwjaar: 1999
  • Constructeur: Siemens/Bombardier/Adtranz
  • Reeks: 6301-6341
  • Motoren: 4 motoren van 95 kW
  • Beremming: Elektrische remming, schijfremmen en railremmen
  • Gewicht leeg: 39 ton
  • Zitplaatsen: 58

Albatros

  • Bouwjaar: 2014-2016
  • Constructeur: Bombardier Transportation
  • Reeks: 6351-6376
  • Motoren: 6 motoren van 110 kW (7 delen)
  • Beremming: Elektrische remming, schijfremmen en railremmen
  • Gewicht leeg: 56,4 ton
  • Zitplaatsen: 56 + 16 klapstoelen
© 2024 Meta vzw
Website by KMOSites